Osteopat og kickboxer


NY EPOKE I LIVET

Følgende er tatt med tillatelse fra http://www.mariellekongsvold.com/
September 5, 2016
Temperaturen synker, luften er frisk og skarp. Høsten smyger seg inn,- og en ny epoke i livet er i full gang.
Jeg må fortsatt venne meg til tanken om at jeg faktisk ikke skal på skolen. 10 år med grunnskole, 3 år på videregående, 1 år med lærerskole, og 4 år på Høyskolen Kristiania for å bli osteopat. Etter 18 år med skole har jeg nå fått drømmejobben!  
Jeg skal nå begynne å jobbe som osteopat.
Elsker å kunne hjelpe mennesker som har smerter eller ubehag. Elsker å aldri være utlært. Elsker å snakke med pasientene mine om alt de har opplevd, og å finne roten i problemene. Elsker å kunne styre min egen hverdag. Elsker å kunne ha kort vei til jobb. Elsker å kunne kombinere jobb med idrett.
Dette er for meg en ny start, nytt kapittel, og en ny utfordring som jeg gleder meg masse til.


HVORFOR ENDTE JEG OPP SOM OSTEOPAT?

I 3.klasse på videregående var jeg på Utdanningsmessen i Lillestrøm, og hadde en hel liste med kriterier på hva mitt yrke skulle inneholde. Jeg hadde da aldri hørt om osteopati, og når jeg kom til området for denne skolen, var det som alle puslespillbrikkene falt på plass. DETTE ville jeg studere.
Jeg dro hjem for å lese mer og fant ut at det var privatskole med høy årsavgift. I tillegg fikk ikke studentene månedlig støtte fra Lånekassen. Jeg valgte derfor å legge tanken om å bli osteopat på hyllen. Jeg så at utfordringen med å gå på skole, måtte jobbe fulltid for å betale skole og i tillegg drive med idrett ble for stor. Jeg turte ikke.
Jeg valgte derfor å jobbe ett år, forså å begynne på lærerskolen. Etter et halvt år på Høyskolen kjente jeg at dette ikke var det jeg ville. Samtidig ble det kjent at utdanningen for osteopati nå var blitt dekket av Lånekassen! Jeg bestemte meg derfor for å begynne på osteopati!

MEN HVA ER EGENTLIG OSTEOPATI?

"Vi finner sammenhengen mellom dine plager, din kropp og din hverdag. Som osteopater må vi ha en helhetlig forståelse av dine smerter og plager for å bidra til bedring. Vi bruker derfor god tid til deg og din helse - med hendene våre som en viktig del av behandlingen". www.osteopati.org
Vi gjennomfører samme klinisk undersøkelse som en fysio, kiropraktor, lege, manuellterapeut. I tillegg gjennomfører vi osteopatisk undersøkelse.
Osteopaten vil behandle smerteområdet,- men målet vil alltid være å finne ÅRSAKEN til hvorfor problemet oppstår. Etter å ha vært gjennom en hel haug av behandlingspersonell i en årrekke pga idrettsskader var det dette som fanget meg! Elsker den osteopatiske tankegangen hvor man MÅ terpe anatomi for å kunne forstå pasienten. I tillegg har man mye fokus på nervesystemet, hormonsystemet og mage-tarm-problematikk.
Depositphotos_88095114_original.jpg
Enten man er skadet eller ei, så er osteopati utrulig bra for å få kroppen mer i "balanse". Perfekt for de som ønsker å prestere i idrett eller lignende!
Ved spørsmål om osteopati kan du ta kontakt med forbundet HER, eventuelt sende meg en mail på: kontakt@mariellekongsvold.com.

A NEW CHAPTER OF MY LIFE BEGINS..... NOW!




Kommentarer